De groene bistro

27 mei, 2014

Sapdag 28: Jason Vale's SuperSap

Jason Vale is degene die, door middel van zijn documentaire SuperJuice Me, me geïnspireerd heeft om 28 achtereenvolgende dagen een saprecept op mijn blog te zetten. Hij is de producer van de documentaire SuperJuice Me, waarin 8 mensen met ongeveer 50 verschillende ziekten een sapkuur aangaan van 28 dagen. Jason Vale is niet alleen de producer van deze documentaire, maar is een echte beroemdheid, wanneer het aankomt op sap en sap maken. Beter gezegd: hij is dé meest bekende persoon in Engeland als het hierom gaat en maakt nu ook snel furore in Europa en Amerika.

Jason Vale is naar eigen zeggen verslaafd geweest aan nicotine, alcohol en junk food en leed chronisch aan huidaandoeningen, zoals psoriasis en eczeem, en aan hooikoorts. Geïnspireerd door Norman Walker, een pionier op het gebied van 'Raw Food', groente- en fruitsappen en vegetarisme, verbeterde Jason Vale zijn gezondheid en is nu bevrijd van zijn huidaandoeningen en de hooikoorts.
Sinds 2001 promoot hij in Engeland het maken van sappen en smoothies voor het bevorderen van de nationale gezondheid. Hij heeft een aantal boeken uitgegeven, zoals de populaire '7lbs in 7 Days Super Juice Diet' en 'Turbo Charge Your Life in 14 Days', die beiden in de top 3 van Amazon van ALLE boeken kwamen, en hij heeft ook zijn eigen sapmachine laten ontwikkelen: de zogenaamde 'Fusion Juicer'.


Laat je inspireren door de boeken van Jason Vale of door de informatie op zijn website: www.juicemaster.com of door de inspiratiebronnen, die ik in de afgelopen 28 dagen dagen de revue heb laten passeren in willekeurige volgorde: Jay Kordich en zijn vrouw Linda, Tera Warner, Kris Carr, Karen Knowler, Mimi Kirk en Steven Prussack.

Ik ben erg benieuwd hoe je deze 28 dagen en recepten hebt ervaren! LAAT HET ME WETEN via een berichtje op deze blog of via mijn Facebookpagina :) Ontzettend bedankt alvast!

Mocht je interesse hebben in een e-book van de 28 saprecepten inclusief mijn inspiratiebronnen, in een vergelijkbare SmoothieMaand of in meer saprecepten of andere recepten (Raw Food, vegetarisch, veganistisch), laat het me weten door een berichtje achter te laten op deze blog of mijn facebookpagina!

Ter afsluiting van deze 28 sappige dagen geef ik je een saprecept voor een SuperSap van de Juicemaster Jason Vale. Dit sap is volgens hem een ware anti-kankerkoning; vol vitamine A, calcium, ijzer, kalium, selenium, foliumzuur en chlorofyl, het levensbloed van planten. Het is het drinken van vloeibare zonnestralen! :)

Ingrediënten voor 2 glazen vloeibare zonnestralen:
• 2 appels
• 1 stengel bleekselderij
• 1 kleine wortel
• 1 grote hand vol gemengd bladgroen, zoals waterkers, boerenkool, peterselie of spinazie
• 1/3 komkommer
• 1 cm broccolistam, geschild
• 1/4 biet, geschild
• 1/4 courgette
• 1 kleine limoen
• 1 stukje gember van 1 bij 2 cm

EnJoy the Juice en tot snel weer! :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten