De groene bistro

08 augustus, 2013

Fantastische TomaatAvocadoSalade met Basilicum voor iedere zomerdag!

Voor mij gaat er niets boven tomaten uit eigen tuin, die in mijn groentetuintje van 1 m2 nu in groten getale rijpen; ze zijn sappig, fruitig...mmmm.. zo fantastisch lekker!! Daar krijg ik nooit genoeg van, net als van deze salade, die daarom ook bijna dagelijks op het menu staat; als lunch, tussendoortje of bij het hoofdgerecht. Ook de kinderen vinden hem heerlijk! En had ik je al verteld over de voedingswaarde van avocado?!?! Die is gigantisch.. daar kom ik snel nog op terug in een recept voor chocolademousse en/of -ijs, die ik dan maak van jawel: avocado! Een lekker en voedzaam dessert in één! Nothing is impossible ;)


Ingrediënten:
• 3 tomaten, kleingesneden
• 2 rijpe avocado's, kleingesneden
• 1 el citroensap; sap van een halve middelgrote citroen
• 3 el olijfolie
• 5 el gesneden basilicum
• 1/2 tl zout

Bereiding:
Doe alle ingrediënten in een kom en roer het goed om. Je kunt ook eerst de laatste 4 ingrediënten in de kom doen en deze goed mengen tot een dressing en dan de tomaten en avocado's toevoegen en nog eens doorroeren.

Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten