De groene bistro

16 maart, 2012

Boerenkoolsalade met onvergetelijke Mayocado(!)

Mayocado, zul je denken?? Ja, mayocado, zo noem ik de avocadomousse/-dressing/-saus bij deze boerenkoolsalade.
Mayocado is magnifique qua smaak, textuur en toepasbaarheid, en ik vind hem gelijkenis hebben met de welbekende tadaaaa.. mayonnaise, vandaar dat ik deze naam eraan heb gegeven; de veganistische mayonnaise gemaakt van avocado: Mayocado!
Dit recept heb ik van Russell 'The Raw Chef' James. En ik heb hem al veelvuldig gebruikt; voor bij burrito's, als dip bij tortillachips... allemaal superlekker! Snel zelf proberen dus! ;)


Ingrediënten voor 4 porties als bijgerecht:
1 kleine boerenkool, kleingesneden
1 gele paprika, kleingesneden

Ingrediënten mayocado:
1 rijpe avocado
2 el citroensap
2 el olijfolie
1 tl tamari saus
1 tl agave siroop
1 tl gemalen komijnzaad
1 tl knoflookpoeder
1 tl uienpoeder
1/2 tl paprikapoeder

Bereiding:
1) Stoom de boerenkool zo'n 3 tot 5 minuten, totdat deze beetgaar is.
2) Maak ondertussen de mayocado door alle ingrediënten in een blender te doen en te blenden tot een gladde saus.
3) Doe de gestoomde boerenkool in een grote schaal samen met de gele paprika, en voeg hier de mayocado aan toe, en mixen maar, zodat alle boerenkool bedekt wordt met de mayocado.

Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten