De groene bistro

16 februari, 2012

Het beste Chocolade ijs zonder melk en eieren

Het leven kan erg simpel zijn, en erg lekker, vooral wanneer je supersnel superlekker chocolade ijs wilt maken, en dat zonder dierlijke producten en ijsmachine! Je moet alleen even weten hoe :)

Ingredienten voor 4 porties:
• 1 el kokosnootolie (meestal in vaste vorm te koop, en bij 25 graden celsius wordt deze vloeibaar)
• 2 el cashewnotenboter (gemalen cashewnoten kan ook; je krijgt dan een groffere ijsstructuur)
• 4 el dadelstroop
• 6 el cacao (ongezoet)

en dan komt mijn magic ingredient om ijs te kunnen maken zonder ijsmachine:
• 6 el hele dikke kokosroom

Dit soort room vind ik alleen in de goede kwaliteitsblikken kokosmelk, waarbij de dikke room bovenin het blik zit, gescheiden van het kokosnootwater. Dit water gebruik ik dus niet voor dit recept, louter de dikke room. Het heeft helaas geen zin om merken te noemen, omdat ik niet in Nederland woon; wellicht in de toekomst, want dit ijsrecept wil ik nooit meer vergeten.

Bereiding:
1) Smelt de kokosnootolie op een zacht vuurtje.
2) Doe de overige ingredienten in een kom, meng het goed, en voeg de gesmolten olie hieraan toe.
3) Doe het geheel in een afsluitbare bak en zet het minstens een uur in de diepvries OF doe het geheel in de ijsmachine.

Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten