De groene bistro

15 februari, 2012

Hazelnotencake met carobpoeder

Tja, ik kan me geen Valentijnsdag zonder chocolade dessert indenken. Alleen had ik gisteren geen één man om mijn liefde aan te bekennen, maar twee!
Ons zoontje is twee jaar en eet dus ook gewoon mee, en het liefst precies hetzelfde als dat hij bij ons op het bord ziet. Geen cacao in ons toetje dus, want dan kan hij niet meer slapen, maar er is een goede vervanger: carobpoeder. Zie hier het resultaat. Naar een recept van de pure2raw twins Lori en Michelle.


Ingredienten voor 5 cakejes*:
• 5 el gemalen hazelnoten
• 7 el carobpoeder
• 2 eieren of eivervanger (2 eieren): 2 el gemalen lijnzaad met 6 el water (goed roeren en even laten staan) of 1 gepureerde rijpe banaan
• 80 ml zoete aardappelpuree (1 zoete aardappel beetgaar koken en pureren)
• 1 tl appelciderazijn
• 1 el olijfolie

Bereiding:
1) Verwarm de oven voor op 180 graden celsius
2) Mix alle ingredienten goed.
3) Vet de ovenvormpjes in met de olijfolie.
4) Vul de vormpjes met het beslag.
5) Bak de cakejes ongeveer 25 tot 30 minuten in de oven.

Serveersuggestie: Voor de zoetekauw kun je de cakejes draperen met honing of agavesiroop.

* Ik had 5 cakejes gemaakt om later op de avond met z'n tweetjes nog eens intiem te kunnen smullen van zo'n cakeje.. met ontzettend lekker zelfgemaakt chocoladeijs erbij, van cacao ;), maar zonder melk en eieren!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten