De groene bistro

19 februari, 2017

Fantastische BosbessenBramentaart - raw vegan

2017, februari en de lente is weer voelbaar. Jippie!! Ik voel lentekriebels van mijn tenen, die meer en meer wiebelen, naar mijn benen gaan, naar mijn heupen, die meer bewegen en dansen, via mijn ruggegraat naar mijn hart, en ik haal opgelucht adem. Vanuit mijn buik drijft de ademhaling de winter naar buiten en ik voel weer meer ruimte voor het creëren, net zoals de natuur binnenkort ook weer haar mooiste creaties naar boven zal brengen.

Ik kan niet wachten! Ook niet om weer lekker veel te gaan creëren, waarvan je het resultaat hier weer mag zien en lezen, dat hopelijk jou zal inspireren om ook te gaan creëren. Enjoy!

Hierbij het recept voor mijn Raw Vegan BosbessenBramentaart.


Uiteraard is deze in heel veel smaken te maken, dus kies je favoriete fruit en creëer!

Ingrediënten bodem:
• Twee grote handen walnoten
• Twee grote handen kokosrasp
• 3 el cacaoboter, gesmolten au bain marie
• Twee grote handen gedroogde dadels, ontpit
• Snufje zout

Bereiding bodem:
1) Maal de kokosrasp in de keukenmachine klein,
2) doe daarna de walnoten erbij en maal de walnoten heel kort tot kleine stukjes.
3) Voeg dan de dadels, zout en gesmolten cacaoboter toe en maal totdat ook de dadels in stukjes zijn.
4) Doe de inhoud van de keukenmachine in een taartvorm, kies je favoriete vorm, en druk met je vingers goed aan.

Ingrediënten cheesecakevulling:
• 5 grote handen vol cashewnoten
• Sap van 1 citroen
• 8 el cacaoboter, gesmolten au bain marie
• 4 el ahornsiroop
• 1 tl vanillepoeder
• 1/2 tl zout
• 100 ml water, naar gelang meer

Bereiding cheesecakevulling:
1) Maal de cashewnoten fijn in een blender.
2) Voeg de rest van de ingrediënten toe en maal tot een dikke gladde pasta; voeg het water geleidelijk toe.
3) Verdeel de vulling gelijkmatig over de bodem. Ik maak deze meestal glad met de bolle achterkant van een lepel.

Ingrediënten fruitvulling:
• 3 el chiazaadjes
• 4 handen vol bosbessen en bramen
• Sap van 1/2 citroen
• 3 el ahornsiroop
• 1 tl vanillepoeder

Bereiding fruitvulling:
1) Maal de chipzaadjes eerst fijn in de blender.
2) Voeg de rest van de ingrediënten toe en blend fijn tot een jam.
3) Dan heb je een aantal opties om deze vulling op je taart te doen: gebruik de helft van de fruitvulling om deze of 1) gelijkmatig te verdelen over de taart of, zoals ik heb gedaan 2) in een spiraal op de cheesecakevulling te leggen en er met een houten pen dwars op de spiraal doorheen te gaan. Zoek op internet filmpjes over hoe je een 'marmertaart' maakt.

Ten slotte kun je je taart nog decoreren met ingrediënten van de taart, zoals het fruit, kokosrasp of walnoten.
Doe de taart dan minstens 6 uur in de vriezer. Bewaar deze dan vervolgens in de koelkast, maximaal 5 dagen, als je jezelf zolang kunt tegenhouden om het niet te eten ;)

Start creating & enJOY your day!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten