De groene bistro

21 mei, 2014

Sapdag 22: De koning der antioxidanten - Een sap en smoothie samen!

Momenteel ben ik druk bezig met het organiseren van een Nederlands evenement (Inspiration Day 2014) met de Amerikaanse Mimi Kirk, bekend om haar titel 'America's Sexiest Vegetarian over 50', die haar werd toegekend op haar 70e. Daarnaast ga ik volgende week verhuizen met mijn gezin, ben ik nu ruim 6 maanden zwanger en heb ik nog 2 andere kleintjes rondlopen. Hierdoor kom ik de laatste dagen weinig toe aan mezelf en heb ik regelmatig een flinke boost nodig om mijn energie en gezondheid op peil te houden. Het recept van vandaag is een aanrader, wanneer je, net als ik, even die extra boost nodig hebt.

Dit drankje is, volgens Jason Vale, de koning der antioxidanten! Op Jason Vale kom ik deze week nog zeker terug, omdat zijn documentaire SuperJuice ME mijn inspiratiebron is geweest voor het schrijven van saprecepten op mijn blog gedurende 28 dagen.

Probeer deze koning en voel je als een koning! :)


Ingrediënten:
• 1/4 ananas, geschild
• 1 appel
• 1/2 kleine biet, geschild
• 1 grote hand vol spinazie
• 1 banaan
• 1 hand vol (gemengde) bessen (vers of diepvries)

Bereiding:
1) Pers de ananas, appel, biet, en spinazie door de sapmachine.
2) Doe het sap in een blender en voeg hier de banaan en de bessen aan toe, en blenden maar!

Geloof maar dat 'ie lekker is! Een echte opkikker qua smaak en energie vol vitamine C!

EnJoy the Juice!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten