De groene bistro

10 mei, 2014

Sapdag 11: De ongekende voordelen van rauwe wortelsap!

Toen ik in Frankrijk woonde met mijn gezin, een land, waar veel mensen een grote passie voor eten hebben en alles wat er mee te maken heeft: tuinieren en koken, kwam ik meer dan eens het soeprecept tegen van wortel, sinaasappel en gember. Ik heb het tot op heden, en tot mijn spijt, nog nooit gegeten, maar het leek me zo ontzettend lekker!

Ik werd vandaag weer aan dat SOEPrecept herinnert, dus ik bedacht me dat het dan hoog tijd werd voor een SAPrecept van deze ingrediënten! :)

Het hele grote voordeel van een sap boven een soep is het feit dat je met rauwe groentesappen meer enzymen, vitaminen en mineralen tot je neemt, wat ongekende voordelen heeft.. 

..want wist je dat VERSE RAUWE WORTELSAP: 
• ons hele systeem helpt te normaliseren;
• de rijkste bron van vitamine A is in een vorm dat het lichaam supersnel en makkelijk opneemt;
• naast vitamine A een flinke hoeveelheid vitamine B, C, D, E, G en K levert;  
• je eetlust stimuleert en je spijsvertering bevordert;
• erg waardevol is in het behoud en de verbetering van de tanden;
• de kwaliteit van borstmelk verbetert;
• bij het drinken van 500 ml per dag, waardevoller is voor het lichaam dan 10 kilo calciumtabletten;
• een natuurlijk oplosmiddel is voor zweren en tumoren;
• infecties van de ogen en de keel helpt voorkomen als ook van de keelamandelen en bijholten;
• ons zenuwstelsel beschermt;
• ongeëvenaard is voor het toenemen van vitaliteit!

Wat kan ik nog meer vertellen dan dat wortelsap een wondermiddel is. Veel mensen schaffen een sapmachine dan ook puur voor het maken van wortelsap aan.

 

Wortelsap smaakt op zich al lekker, vind ik, maar om deze nog lekkerder te maken met extra vitamine C en een boost voor het immuunsysteem heb ik het volgende heerlijke recept voor je:

Ingrediënten voor 1 groot glas:
• 3 flinke (winter)wortels
• 3 sinaasappels, geschild (maar met zoveel mogelijk wit vruchtvlees er nog op)
• 1 stuk gember van 2 x 1 cm (een halve duim), geschild

EnJoy the Juice.. and the AMAZING benefits!

1 opmerking:

  1. bij het maken hiervan dacht ik...is dit niet het sapje wat je gisteren ons voorschotelde voordat we de boel gingen verhuizen? In iederg geval lekker! :P

    BeantwoordenVerwijderen