De groene bistro

02 januari, 2012

Een nieuw begin - een nieuwe blog

Daar zijn we dan: in het nieuwe jaar 2012! En ik heb ook een voornemen; naast het meer gehoorde meer sporten, meer buiten zijn, en meer ontspannen (met 2 kleine kinderen?!), heb ik ook het schrijven van een nieuwe blog als voornemen; De Groene Bistro.
Je kunt aan de naam wellicht wel raden wat voor onderneming ik graag eens zou willen starten. Dat misschien later, eerst deze blog maar eens uit de grond stampen...en oh ja, meer sporten, buiten zijn en ontspannen! :)

De reden voor het schrijven van deze blog is, dat ik iedere keer op brilliante recepten stuit; online, uit boeken, van mensen uit mijn directe omgeving of een eigen creatie. Maar mijn probleem hierbij is, dat ik ze steeds weer vergeet, waar ik langzamerhand van begin te balen, dus documenteren maar! :) Niet op papier, maar online, zodat ik er wereldwijd bij kan, waar internetverbinding is weliswaar, en... er kunnen wellicht meer mensen van deze recepten genieten.

Deze recepten zijn niet zomaar recepten, die lekkere gerechten opleveren, maar recepten, die heerlijke, creatieve combinaties inhouden van verschillende groenten, fruit, hele granen, noten, zaden en pitten; zonder dierlijke producten, zoals zuivel, vlees en vis, en zonder de bekende geraffineerde suikerbiet alias suiker. Dit soort gerechten wordt veelal veganistisch genoemd en sommige recepten worden 'rauw' genoemd (Engels: Raw Foodism/ Rawism), maar ik noem ze 'ongeraffineerd lekker'! :) Natuurlijk komen de uitzonderingen op de regel ook voor in deze blog, want we eten nog wel eens een ei, yoghurt en vlees of vis, maar allemaal biologisch natuurlijk.

Hier gaat 'ie dan; mijn eigen favoriete receptendatabase van al het natuurlijks dat de wereld me te bieden heeft. Om ieder heerlijk, voornamelijk plantgebaseerd, 'groen' recept niet meer te vergeten, omdat het me een grote glimlach opleverde van mezelf, en op de gezichten van mijn gezin, familie en vrienden!

Laat je inspireren om heerlijk gezond eten te maken met gemakkelijke en kleurrijke recepten, bomvol vitaminen en mineralen, en zonder dierlijke producten en geraffineerde suiker, uit heel de wereld. Zet de stap naar een gezond lichaam, een heldere geest en een gigantische glimlach!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten